Wat Zijn Long Tail Zoekwoorden?
Hey, Kevin Louwers van OnlineToekomst.nl hier! Top dat je in mijn artikel over Long tail Zoekwoorden terecht gekomen bent.
Long tail Zoekwoorden hebben ervoor gezorgd dat mijn website snel groeide, nadat het een lange tijd ontzettend moeizaam ging... Ik wist simpelweg niet hoe belangrijk het was om je content op Google (En bijv. ook op Youtube) zo strategisch mogelijk te positioneren.
Dus... Wat zijn long tail zoekwoorden en waarom zijn ze cruciaal voor jouw online marketing strategie?
Ik leg het uit in dit artikel!
Wat zijn Long tail Zoekwoorden?
Ik heb van online marketing expert Tonny Loorbach van de Internet Marketing Unie geleerd dat 70% van de zoekopdrachten op het internet uit long tail zoekwoorden (of eigenlijk zoekopdrachten) bestaan.
Zoekmachine Marketing is snel aan het veranderen en dit is voornamelijk te wijten aan het feit dat mensen tegenwoordig vaker via hun mobiel vragen inspreken met een audio tool (spraak assistent) zoals Siri van I-Phone. En wanneer je een vraag stelt in zo'n spraak assistent, neemt deze direct de tekst van de vraag over en zoekt in Google.
Doordat dit vaak in spreektaal en lopende zinnen gebeurt komen hier langere zoektermen / zoekcombinaties uit die op grote schaal in Google worden opgenomen en jij in jouw zoekwoordonderzoek niet zou bedenken.
Als jij dit combineert met het maken van Evergreen Content pluk je hier op lange termijn de vruchten van!
Het verschil tussen Long tail en Short Tail Zoekwoorden
Het verschil tussen Long Tail en Short Tail zoekwoorden komt dus met name door de manier waarop mensen zoeken. Via Long Tail Zoekwoorden zoeken ze meer vanuit een "hoe"; "waarmee" of "wat is" startende zin, terwijl short tail zoekwoorden direct op het onderwerp zijn.
Wat Long Tail en Short Tail zoekwoorden van elkaar differentieert is het aantal zoekwoorden.
- Long Tail zoekwoorden zijn zoekwoord combinaties langer dan 3 woorden.
- Short Tail zoekwoorden zijn zoekwoord combinaties korter dan 3 woorden, dus maximaal 2 woorden.
Bekijk dit Voorbeeld om het beter te snappen:
- Long Tail Zoekwoord: Bruine Vrouwen Tassen Kopen
- Short Tail Zoekwoorden: Tassen Kopen
Waarom maken Long tail Zoekwoorden verschil?
Er zijn meerdere belangrijke zaken rondom Long Tail zoekwoorden die belangrijk zijn om mee te nemen in de uitleg waarom deze werkwijze zo belangrijk is...
Veel Minder Concurrentie op Long Tail Zoekwoorden...
Allereerst zit er veel meer concurrentie op Short Tail zoekwoorden en hier belanden eigenlijk alleen maar websites die al lang bestaan, al veel autoriteit waarde hebben opgebouwd en bekend staan als betrouwbare bedrijven. Deze zul jij met jouw nieuwe website de eerste jaren niet makkelijk van hun troon krijgen...
Maar er is nog iets anders... Google kijkt namelijk ook naar gebruikersgedrag...
Daarbij is het zo dat Google aan de hand van bezoekers op jouw pagina bepaald of jouw zoekresultaat relevant is; en dus hoger in de zoekmachine moet komen. Aangezien je sneller bezoekers op Long Tail zoekwoorden krijgt zal Google eerder deze informatie binnenkrijgen en dat zorgt ervoor dat jij sneller gaat stijgen in de zoekmachine.
Veel Meer kans op Verkopen bij Long Tail Zoekwoorden...
Er is een veel hogere kans dat jij iets verkoopt wanneer jouw potentiële klant jouw artikel / Youtube video op een Long Tail zoekwoord bereikt. Als een bezoeker de zoekterm "Bruine Vrouwen Tassen Kopen" intypt en bij jouw artikel op de landingspagina terecht komt verwacht ze "Bruine Vrouwen Tassen" die ze kan kopen...
Dat wil niet zeggen dat ze die ook daadwerkelijk koopt, MAAR de kans ik VEEL HOGER dan wanneer iemand in de zoekmachine zoekt op "Tassen Kopen". De kans is veel te klein dat de pagina die jij bouwt voor "Tassen Kopen" relevant genoeg voor jouw bezoeker is om iets te vinden.
Hoe vind je Long tail Zoekwoorden? [SEO Tool]
Long tail zoekwoorden kun je vinden via verschillende SEO Tools. De belangrijkste en makkelijkste is Answer The Public, die jij hieronder ziet. De tweede, die ik ook vaak gebruik met een betaald account is Ubersuggest van Neil Patel. Dit zijn beide sterke tools, maar Answer the Public wint het in dit opzicht met nauwkeurigheid en gebruiksgemak.
Het is de meest gebruikte gratis tool voor kleine zelfstandige online marketeers, maar de betaalde versie is ook in gebruik bij de grootste agencies ter wereld!
Ik wil je motiveren om via de onderstaande link een gratis proef-account aan te maken! Deze kun je levenslang blijven gebruiken, met als enige limitatie dat je maar enkele zoekopdrachten per dag kunt doen...
Wanneer jij dat via de onderstaande link doet krijgen wij beide een aantal extra zoekopdrachten per dag gratis!
Heel veel succes met het toepassen van Long Tail Zoekwoorden in jouw Google Artikelen en Youtube Video's! Hopelijk heb ik jou via dit artikel bij kunnen brengen dat je zelf kunt schrijven naar een perfecte bezoeker die op het punt staat om jouw product te kopen. Dit is een vorm van Creatieve, Conversie Gerichte Copywriting en zal jouw resultaten zeker gaan verbeteren!
Wil je hier meer over leren? Lees dan ook mijn artikel met een Answer the Public Handleiding! In mijn Online Marketing Tools Kennisbank kun jij nog meer van dit soort tools vinden, zoals Ubersuggest; Semrush; Google Analytics; Google Trends en Google Search Console...
Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter!
Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!
Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf!