- Maar eerst: Wat is de betekenis / definitie van Copywriting en Storytelling?
- Methoden en Modellen die jij kunt gebruiken om jouw storytelling en copywriting meer kracht bij te zetten.
- Aanraders en Tips voor betere storytelling in jouw Copywriting...
- Wil jij Copywriting en Storytelling leren? Deze Online Media Kanalen geven waardevolle Tips!
- Conclusie: moet jij Storytelling leren toepassen in jouw copywriting?
Online Storytelling Methode | Start Marketing door Verhalen Vertellen!
Wat is het belang van Storytelling in jouw Online Copywriting? Dat is de vraag die ik beantwoord in dit artikel waarmee jij hopelijk jouw online business kunt verbeteren! Allereerst is het belangrijk om te vertellen dat Online Marketing momenteel een harde strijd om aandacht van kopers is; en Storytelling is daar een antwoord op. Particulieren en bedrijven worden van alle kanten gebombardeerd met reclame uitingen en allerlei KOPEN KOPEN KOPEN prikkels en daarbij blijven veel onervaren ondernemers informatie zenden zonder echt over hun strategie na te denken.
Hier beginnen consumenten moe en rusteloos van te worden, want ze worden steeds meer opgezogen in commercie via het internet; bijvoorbeeld op hun social media kanalen en hun mobiele telefoon. Daarbij krijgen ze op hun beurt ook steeds meer verstand van de gevaren van online marketing en agressieve targeting door dit soort kanalen, waardoor ze steeds negatiever tegenover slechte, onbetrouwbare reclame staan.
Als een miljoenen- of miljardenbedrijf een reclame maakt die de plank volledig mis slaat, lachen mensen er een keer om. Maar zo'n bedrijf heeft het budget om de beste reclame bureaus in te huren om het op lange termijn weer goed te maken. Dit is anders bij kleine ondernemers, waar jij waarschijnlijk onder valt. Jij als kleine ondernemer kan je waarschijnlijk NIET permitteren om fouten te maken en je bedrijf op de foute manier te positioneren waardoor niemand zich in jouw aanbod herkent.
En als ik jou als online ondernemer deze brutale vraag stel:
Wil jij bij al die ondernemers horen die zich op een veilige, brave en saaie manier positioneren? Of wil jij een sterke, stoere identiteit uitstralen die mensen onthouden?
Hopelijk kies jij voor de 2e optie en wil jij op lange termijn flink groeien door te focussen op online marketing en conversie optimalisatie. In dit artikel gaat het over het belang van scherpe copywriting, waarmee jij door jezelf op een authentieke, "No-Nonsense" manier te positioneren ECHT tot de gevoelens en pijnpunten van de klant leert spreken.
Klopt dat? Dan wil jij zeker de rest van dit artikel lezen over het belang van Storytelling in jouw online Copywriting!
Maar eerst: Wat is de betekenis / definitie van Copywriting en Storytelling?
De betekenis van Copywriting is tekst schrijven en mensen leiden via geschreven content, bijvoorbeeld om ze iets te verkopen OF aan te sporen tot een andere call to action. Je kunt Copywriting terugvinden in geschreven artikelen, sales-pagina's, advertenties, Sales Funnels, maar ook in presentaties of het script van promotie-video's of (social) media content.
Het verschil tussen een slechte en een goede Copywriter is dat mensen bij een slechte Copywriter zeggen: "Bedankt voor je info! Als ik ooit tegen dit onderwerp aan loop kom ik zeker naar jou toe!"; terwijl ze bij een goede Copywriter zeggen: "Wat een prachtig aanbod! Ik ga NU mijn creditcard pakken want dit MOET ik hebben!" (CopyWriting Expert John Carlton)
Een goede Copywriter kan allerlei situaties framen op basis van verschillende fases in het verkoopproces en op basis van persoonlijke omstandigheden van de doelgroep. En wat je met Copywriting eigenlijk wilt bereiken is dat je de doelgroep beïnvloedt om actie te ondernemen. Je wilt een zaadje in de gedachten van iemand planten waardoor deze iets wil veranderen in zijn huidige situatie en zichzelf daardoor kan activeren.
Copywriting is ALTIJD belangrijk, maar als online ondernemer moet jij een extra scherpe pen hebben om mensen te triggeren.
Omdat het internet zo'n snelle omgeving is met duizenden prikkels per dag, moet jij mensen via Copywriting direct aanspreken op de kern van hun behoeften. Je moet uitvinden WAT ze willen; en op WELKE manier ze over iets nadenken om jouw boodschap te positioneren. Het is namelijk zo dat een potentiele klant eerst op de hoogte moet zijn van een probleem dat hij/zij heeft, voordat hij weet wat voor product of dienst hij moet kopen om dat op te lossen.
Daar komt bij dat mensen vaak niet op de hoogte zijn van problemen die ze hebben; dus hoe moeten ze dan überhaupt de oplossing kennen? Precies... Om het even op de meest kwetsbare manier te benoemen: JIJ bent als Copywriter degene die mensen op hun problemen moet wijzen...
Je kunt de conversie van jouw Copywriting effectiever maken op verschillende manieren, bijvoorbeeld door weinig afleiding op een webpagina te zetten en jouw bezoeker zowel fysiek als emotioneel door een bepaald proces te leiden waarin deze een probleem herkent; dat probleem op wil lossen; en daarna direct een oplossing vindt die er bij past.
En dat wil je het liefst zo snel mogelijk verkopen, want wanneer je een bezoeker kwijtraakt is de kans klein dat deze jouw website de volgende keer weer zal vinden. Of sterker nog: dat deze later nog steeds met hetzelfde "probleem" bezig is waarvoor die op jouw website terecht kwam. Dat is de pijnlijke realiteit van de huidige mens: ze hebben het geheugen van een goudvis en laten zich eeuwig leiden door snelle prikkels en korte termijn content op het internet...
Een van de manieren om Copywriting op een boeiende manier toe te passen is door Storytelling toe te passen.
De betekenis / definitie van Storytelling is "het vertellen van een verhaal". Storytelling betekent "verhalen vertellen" en wordt veel gebruikt in het bedrijfsleven en (online) marketing om op te vallen ten opzichte van concurrenten en als hulpmiddel om jouw doelgroep aan je te binden.
Een tweede reden waarom Copywriting steeds belangrijker wordt; is omdat de manier van communiceren sinds het ontstaan van social media platformen steeds interactiever en digitaler is geworden. Je moet echt heel goed nadenken over wat je op het internet zet; en hoe je met deze content je doelen bereikt, want mensen willen overal bij betrokken worden en meer voelen bij de merken en ondernemers waarin ze hun geld investeren.
En waar consumenten vroeger weinig keuze hadden over waar ze hun geld investeerden, staan er steeds meer kleine bedrijven en ondernemers op die hun producten of diensten laagdrempelig in de markt weten te zetten. Dus als het jou in de basis al niet lukt om jezelf of je bedrijf op een consistente, slimme manier te positioneren en op te vallen tussen de rest van de markt, heeft het eigenlijk al geen zin om te starten met ondernemen.
Via Storytelling moet jij jouw bedrijf positioneren en jouw Copywriting effectiever maken, want Storytelling is EEN van de manieren waarmee jij jouw doelen kunt bereiken.
Storytelling gebruiken in jouw copywriting is een vorm van conversie optimalisatie.
Copywriting is eigenlijk een van de onderwerpen die jij als ondernemer kunt gebruiken om te werken aan conversie optimalisatie. Het vakgebied conversie optimalisatie draagt bij aan het behalen van jouw doelen als ondernemer, want je probeert meer verkopen aan hetzelfde aantal bezoekers te doen. Je probeert op verschillende manieren de effectiviteit en winstgevendheid van jouw online business omhoog te brengen, door kleine aanpassingen te doen in jouw online marketing proces.
Je kunt Storytelling toepassen om doelen te bereiken op gebied van Branding / Sales en engagement en geeft je de mogelijkheid om zo veel mogelijk twijfel weg te nemen bij jouw doelgroep en daarbij zo veel mogelijk positieve gevoelens op te wekken richting het doel dat jij jouw klant wilt helpen bereiken.
Dus wat kunnen voor jou als online ondernemer belangrijke doelen zijn van (meer) Storytelling in jouw copywriting?
- Je wilt jezelf en je bedrijf op een positieve, creatieve manier onderscheiden van de rest en voorkomen dat mensen zeggen dat jij iemand imiteert. Aan de andere kant wil jij voorkomen dat je zelf geïmiteerd wordt door mensen zonder eigen persoonlijkheid. Een manier om dit te voorkomen is door Storytelling toe te voegen in jouw online copywriting...
- Ondernemers die het belang van Online Storytelling zien zijn in staat om makkelijker hun doelen te bereiken. Storytelling zorgt er voor dat jouw doelgroep zich meer herkent in jouw online persoonlijkheid of jouw merk en dat draagt positief bij aan een positief gevoel dat ze bij jou krijgen.
- Copywriting geeft jou als ondernemer een bepaald karakter waar mensen een emotionele band mee kunnen opbouwen en waar ze verbinding mee willen maken. DAT maakt Storytelling een manier om jouw brand online te positioneren voor lange termijn succes.
- Goede Storytelling is Storytelling die mensen drijft om iets bij je te kopen. Het moet mensen echt transformeren zodat ze hun behoeften ontdekken en hun portemonnee trekken. Ook kun je via storytelling en copywriting / branding je bedrijf in bepaalde markten positioneren en op doelgroepen richten die meer geld te besteden hebben.
- Via Copywriting kun jij jouw kernwaarden overdragen naar jouw doelgroep, waardoor (potentiele) klanten zich meer in jou herkennen. Je maakt hiermee een emotionele verbinding met je doelgroep. Mensen herkennen zich in emoties en gevoelens, niet in saaie data. In veel gevallen kopen mensen geen producten voor de karakteristieken, maar voor de oplossing van hun problemen. Het is een manier om saaie, droge content leuker te maken en uit te leggen aan de hand van voorbeelden die mensen begrijpen.
Methoden en Modellen die jij kunt gebruiken om jouw storytelling en copywriting meer kracht bij te zetten.
Er zijn een aantal online marketing methoden en modellen die jij als ondernemer kunt gebruiken om jouw conversie te verhogen. Zo kun je jouw Storytelling bijvoorbeeld verrijken met psychologische neuromarketing technieken waarmee jij de doelgroep beter aanspreekt en/of andere gevoelens opwekt.
- Zie jezelf als de "hero" of held in het verhaal. Alles wat je produceert moet een pionnetje in het grotere geheel zijn (zie bovenstaande video).
- Implementeer de 7 Geheimen / Principes over beïnvloeding van Robert Cialdini (bol.com).
- De Hook, Story, Offer techniek; die veel Amerikaanse online marketing ondernemers bespreken.
- Implementeer het Attention; Interest; Desire; Action copywriting model (AIDA).
- Implementeer de 6 Regels van TOP content; door Gary Vaynerchuk.
Ik zal deze modellen verder niet uitleggen of bespreken omdat het dan een te rommelig artikel zal worden. Je kunt dit artikel beter zien als een startpunt om verder te gaan zoeken via boeken of online marketing cursussen die ik later in dit artikel bespreek.
Aanraders en Tips voor betere storytelling in jouw Copywriting...
- Zorg altijd voor een heldere doelgroep, want een doelgroep moet zo gelijk mogelijk zijn om zich in jouw copywriting en storytelling te herkennen. Bestudeer jouw doelgroep aandachtig en vraag ze ook om feedback / input. Focus hierbij altijd op decision making units; oftewel de mensen die het budget beheren.
- Niemand zit te wachten op saaie content! Als SAAIE content ECHT tot jouw programma behoort, dan ben JIJ als Storyteller degene die het leuk moet maken.
- Maak Storytelling in jouw copywriting niet te moeilijk, want je wilt dat mensen zich op een laagdrempelige, makkelijke manier precies herkennen in het doel wat je hebt. Je moet ook beseffen dat bezoekers meestal niet al jouw content lezen, dus hou de storyline als een rode draad aan in jouw content. Gebruik ook actuele, relevante data in jouw storytelling, zodat mensen begrijpen waar je het precies over hebt.
- Gebruik positieve OF negatieve emoties; verschillende snelheid; Humor en Grappen in je eigen Tone of Voice.
- Kijk altijd naar de Copywriting manieren die concurrenten in jouw markt gebruiken. Bekijk landingspagina's, schrijf je in voor hun e-mail funnels; Webinars; Ads en als je ECHT serieus bent; koop ook eens een product. Online ondernemen is REDELIJK transparant en je moet signalen spotten die werken in jouw markt. Zie je verschillende concurrenten vaak een zelfde trucje toe passen? Dan kan het zomaar zijn dat uit de praktijk is gebleken dat de doelgroep daar goed op reageert!
- Plaats jouw content met een bepaalde consistentie, want hierdoor gaan mensen jou beter vinden en begrijpen. Zorg daarbij ook voor een gezonde afwisseling van actualiteiten EN leerzame zaken in jouw content. Let ook goed op of het mensen boeit wat jij zegt en zo nee, pas het aan!
- Maak verschillende content op verschillende social media platformen, maar blijf dezelfde persoon! Werk zo veel mogelijk aan jouw charisma, zodat jij beter over komt.
Een succesvolle, eigen strategie is veel makkelijker voor kleine ondernemers. Zij hoeven zich namelijk minder te bewijzen dan Fortune 500 bedrijven die vechten met honderden advocaten. Ook schrijven grotere bedrijven meestal te saai en veilig; omdat ze bang zijn een bepaalde groep mensen te raken met hun verhalen.
Wil jij Copywriting en Storytelling leren? Deze Online Media Kanalen geven waardevolle Tips!
Wil jij meer leren over Storytelling en hoe jij dit in de praktijk kunt toepassen? Dan is het verstandig om de onderstaande bronnen goed te bestuderen!
Hieronder kun je een groot aantal online media kanalen vinden met gratis EN betaalde content over storytelling waar jij veel van kan leren! Storytelling is een truc en kan door iedereen worden toegepast die weet welke factoren een rol spelen bij het beïnvloeden van mensen. Door het slim inzetten van marketing en psychologie elementen kun jij de klant soms NET dat extra duwtje geven.
Als je echt wilt leren hoe Storytelling werkt en hoe jij het in je online business kunt toepassen, moet je je gaan focussen op
- Het analyseren van Storytelling Voorbeelden;
- Het volgen en analyseren van Youtube kanalen over Storytelling;
- Het volgen van ondernemers die zich richten op Storytelling via Podcasts;
- Het volgen van online cursussen over Storytelling, bijvoorbeeld via een Academy over Storytelling;
- Het lezen van boeken over strategische Storytelling.
Ik raad je dan ook aan om de onderstaande bronnen te bekijken en meer onderzoek te gaan doen naar de mogelijkheden van Storytelling. Zo kun je er achter komen wat bij je past en hoe dit bij kan dragen aan jouw online marketing doelstellingen; of waarvoor je ook Storytelling nodig denkt te hebben...
Voorbeelden van (online) Ondernemers die zich richten op sterke creatieve Storytelling
Er zijn twee voorbeelden van online ondernemers die op een super sterke manier storytelling toepassen in hun content. Bekijk deze voorbeelden in de onderstaande video's.
Steve Jobs: een meester in Storytelling!
Steve Jobs staat bekend om zijn krachtige, creatieve verhalen met humor en visie. Als je naar de speeches gaat kijken die hij in het verleden deed, zie je steeds een terugkerende opbouw en "werkwijze". Hij verwerkt storytelling; humor; herkenbaarheid; social proof en vele andere factoren in zijn verhaal. Bekijk de onderstaande video om dit te zien!
In de video leer je HOE Steve Jobs zijn presentatie opbouwt en een inspirerend verhaal vertelt terwijl de hele wereld toekijkt. Buiten dat Steve Jobs een inspirerend persoon is, is het ook een marketing Guru die dit trucje heel goed beheerst. Je wilt waarschijnlijk NIET weten hoe lang er over deze speech is nagedacht en hoeveel mensen er aan hebben gewerkt om tot dit verhaal te komen, maar dat terzijde...
Bekijk ook dit Storytelling Voorbeeld van Charlie Houpert (Charisma on Command) met Scott Harrison (Founder: Charity Water)
In dit voorbeeld wordt een interview geanalyseerd waarin Charlie Houpert de founder van Charity Water interviewt over zijn ervaringen m.b.t. het gebrek aan schoon drinkwater in derdewereldlanden. Scott Harrison doet dit op zo'n briljant pijnlijke manier dat de spanning opbouwt en leidt tot meerdere climaxen.
De drie punten die dit verhaal zo spannend en effectief maken worden uitgebreid besproken tijdens de video, maar om je een kleine heads up te geven:
- Neem de kijker constant mee in de precieze emoties die jij voelde wanneer je het verhaal meemaakte;
- Stel steeds vragen aan de kijker die jij op dat moment stelde; zodat je de kijker steeds nieuwsgierig maakt en houdt;
- Bouw toe naar een sterke "moraal" of een leerpunt aan het einde van het verhaal; en koppel dat met een "Call to Action", zoals wij dat in marketing noemen.
Laat me in de reacties weten wat je van deze video hebt geleerd! Voor mij persoonlijk opende dit interview deuren en ik ging steeds meer nadenken over hoe ik me via storytelling wilde positioneren naar de buitenwereld! Het is zo dat deze ondernemers dit verhaal niet voor de eerste keer vertellen en het waarschijnlijk hebben geschreven, ingestudeerd en getest op anderen VOORDAT ze het op dit podium deden.
En zo zou jij ook naar Storytelling moeten gaan kijken als je alles uit je business wilt halen!
Youtube kanalen over Copywriting en Storytelling
Er zijn een aantal Youtube kanalen over Storytelling die ik regelmatig bekijk. Als je elke dag een uurtje naar dit soort Youtube kanalen kijkt kun jij in korte tijd jouw copywriting skills verbeteren en voor snelle resultaten gaan.
Copywriting Entrepreneur Dan Lok
Een van mijn favoriete Youtube kanalen over Copywriting is het Youtube kanaal van Dan Lok. Deze Amerikaanse multi-miljonair bouwde meerdere miljoenenbedrijven en coacht ondernemers om betere copywriters te worden. Bekijk de onderstaande video, die eigenlijk al genoeg strategie geeft om de basis van Copywriting te leren.
Een andere online ondernemer die richt op Copywriting en Storytelling is Alex Cattoni
Deze vrouwelijke ondernemer heeft ook een erg nuttig kanaal als je meer wilt leren over Copywriting en hoe je daar Storytelling in toe kunt passen. In de onderstaande video zal ze jou precies uitleggen hoe je goede salespagina's schrijft en jouw potentiële klant kunt motiveren.
Copywriting / Storytelling Academy en cursussen
Het leren van Copywriting en Storytelling is niet makkelijk, maar het is zeker mogelijk voor iedereen die zich er op durft te focussen. Je kunt jouw teksten en content verbeteren vanaf het moment dat je de psychologie achter verkopen snapt en begrijpt dat het gewoon "stappenplannen" zijn die je toepast. Er zijn internationaal EN nationaal zeker goede cursussen die jou leren hoe je er mee kunt beginnen. En door er consistent mee bezig te blijven, ga jij nieuwe dingen ontdekken die jouw kennis richting expert-status groeien.
Hoe langer je er mee bezig bent, hoe meer jij in gaat zien dat alle informatie die jij nodig hebt gewoon beschikbaar is. Zeker als jij online copywriter wilt worden, want al het werk van jouw concurrenten of collega's is via enkele klikken te bekijken.
Wat dat betreft loont het om direct vanaf de start een database op te gaan bouwen met interessante teksten zoals landingspagina's, advertenties of directe e-mails. Door deze teksten te bekijken, analyseren en herproduceren kun jij snelle meters maken wanneer je skills nog niet geweldig zijn! Een goede landingspagina waarvan jij de inspiratie van een andere ondernemer hebt, is nog altijd beter als een slechte landingspagina die jij zelf hebt bedacht...
Copywriting gaat om resultaten bereiken met jouw tekst; NIET om hoeveel creativiteit jij er in hebt gestopt...
Het mooie van Copywriting is dat je het in korte; en in lange vorm toe kunt passen. En wanneer jij een opdrachtgever spreekt zal deze zelden vragen "hoe je het gemaakt hebt", wanneer de resultaten goed zijn. Het interesseert niemand of jij nu 30 minuten of 12 uur aan een tekst gewerkt hebt. Het gaat er om dat jouw copywriting mensen activeert om met hun doelen aan de slag te gaan en de benodigde transactie doen.
Deze skills kun je leren via Youtube, maar ik ben persoonlijk ook een groot fan van cursussen en (online) academy's. Je hebt dan alle informatie 24/7 gestructureerd + beschikbaar; en vaak krijg je er opdrachten en stappenplannen bij. Er zijn veel verschillende ondernemers die een copywriting Academy aanbieden. Dit kan een super waardevolle skill zijn om je in te verdiepen, of je nu WEL of GEEN online ondernemer bent. Het mooie van Storytelling / Copywriting is namelijk dat je het kunt zien als een high income skill die breed toe te passen is in het online marketing circuit.
Tekst schrijven met een bepaald doel is een belangrijk doel om tot een hogere conversie toe te werken. Het is een extreem nuttige skill om als freelancer toe te passen voor grote bedrijven en daar valt ook veel geld mee te verdienen. Dat is veel makkelijker te leren en organiseren dan wanneer jij een volledig eigen business wilt runnen zoals een website of webshop. Uiteraard is dat ook mogelijk; en zo pas ik het zelf ook toe.
Zelf heb ik mijn eerste stappen in online marketing en het bouwen van een online business geleerd via de online marketing academy van IMU, waarin ook aandacht werd besteed aan Copywriting; Sales Schrijven en andere vormen van Conversie Optimalisatie. Lees hier mijn review over de IMU Plus online marketing leeromgeving!
Boeken over Online Copywriting en Storytelling
Persoonlijk heb ik meerdere boeken gelezen over het positioneren van een online business / merk en persoonlijkheid via Online Storytelling. Hoewel dit een redelijk "nieuw" onderwerp voor me is heb ik enkele boeken gelezen die voor mij tot sterke inzichten hebben geleid.
- Expert Secrets (!!!) en daarnaast ook DotCom Secrets; van online entrepreneur Russell Brunson.
- Jab, Jab, Jab, Right Hook; van online entrepreneur Gary Vaynerchuk (lees ook mijn korte review).
- De Online Marketing Tornado; van Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren. Deze gaat overigens meer over het begrip conversie optimalisatie dan over Storytelling.
- Made to Stick van Dan Heath; over het positioneren van jouw online merk.
Verdiep je in de bovenstaande bronnen en jij zult jouw online business sneller en effectiever kunnen groeien dan je ooit had durven dromen!
Conclusie: moet jij Storytelling leren toepassen in jouw copywriting?
Zeker! Jij kunt niet snel genoeg beginnen met het bewust positioneren van jouw online content en daarbij wil je alle manieren benutten. Skills zoals Copywriting en Storytelling zijn redelijk snel en goedkoop te leren en kunnen jouw leven veranderen wanneer je voor bedrijven of een eigen business gaat schrijven. Ieder procentje winst kan bij een online onderneming om enorme bedragen gaan en als je dat trucje beheerst, zul jij meedelen in de winst...
Dat maakt Copywriting en Storytelling twee skills die door veel mensen niet begrepen; of zelfs ondergewaardeerd worden. Jij loopt mijlenver voor als jij beseft dat dit levensveranderende vaardigheden kunnen worden als je hier een periode op durft te focussen en wat aan je netwerk blijft bouwen
Wat heb je nodig om Storytelling effectief in jouw Copywriting toe te passen?
Hoe helderder jij jouw doelgroep hebt; hoe beter jouw boodschap over komt. Je denkt voordat je start met schrijven na over wat de moraal is van het verhaal; en bouwt daarna helder op hoe je iets wilt gaan vertellen.
- Je schetst de situatie waarin je doelgroep zich bevindt;
- Je schetst het probleem wat je voor de doelgroep kunt oplossen;
- Je schetst de precieze oplossing voor het probleem; en hoe jij deze op kunt lossen;
Als je deze zaken volledig kunt framen en deze denkwijze onder de knie hebt, zul jij online veel meer verkopen en ook beter begrepen worden door de markt.
DAT is het belang van goede Copywriting; wat je extra kunt benadrukken via Copywriting.
In hoeverre pas jij het al toe in jouw content?
Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter!
Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!
Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf!