Hoe Start jij Evergreen Content Creatie voor jouw Eigen Bedrijf?
Wat is Evergreen Content en waarom speelt dat een belangrijke rol in de Content Marketing Strategie van jouw bedrijf? En hoe kun je er achter komen wat voor content voor jou als online ondernemer Evergreen is?
Evergreen is een begrip dat collega's in de online marketing industrie regelmatig noemen, maar niet iedereen begrijpt ook daadwerkelijk wat het betekent en dat het begrip vanuit verschillende oogpunten bekeken kan worden. Je moet een beetje leren begrijpen op welke manieren en momenten je het in je bedrijf kunt toepassen...
Want het is niet alleen "Evergreen Content" of "Evergreen Marketing" waarmee jij jouw bedrijf kunt optimaliseren. Je kunt het ook in andere verschillende bedrijfskeuzes zoals bijvoorbeeld jouw producten / assortiment en favoriete doelgroep terugvinden.
In dit artikel leg ik het begrip uit; en geef je ook een aantal voorbeelden waarop jij kunt toetsen of jouw content / marketing Evergreen genoeg is!
Consumeer jij dit artikel liever in de vorm van een video waarin ik voorbeelden laat zien via mijn scherm? Scroll dan direct door naar mijn Youtube Video! Volgen is Gratis!
Wat betekent Evergreen?
De manier waarop ik het begrip Evergreen het beste kan uitleggen is "Tijdloos" en "Veilig". De keuzes die jij als online ondernemer of content creator maakt in jouw bedrijf zijn gericht op lange termijn succes; ten opzichte van het kiezen voor een korte termijn rush gebaseerd op Rages en Hypes. Je kunt dit door jouw hele bedrijf toepassen en zult er vaak genoegen mee moeten nemen dat je geen shortcuts naar succes kunt nemen...
Het voordeel bij het voeren van een Evergreen strategie is dat je iets aan het bouwen bent dat steeds groter groeit doordat je op een gezonde en stabiele markt richt. Je elimineert zo veel mogelijk risico's om te voorkomen dat jouw bedrijf op een gegeven moment vast loopt. En alles wat je in het verleden hebt gedaan telt bovendien mee voor de toekomst; doordat je op basis van marktonderzoek doen slimme en effectieve manieren kiest om je bedrijf en marketingdoelstellingen te positioneren.
Wat is NIET Evergreen?
De boodschap van succesvol worden via een Evergreen onderneming is dat je voor lange termijn moet bouwen; en niet steeds op een "nieuwe kans" moet duiken, zoals velen dat doen. Je moet je werk de tijd geven om te groeien en dat blijven perfectioneren. Dat proces kun je in sommige industrieën ook nog opschalen tot grotere doelen en meer automatisering...
Vaak zie je dat online ondernemers of visionairs in bepaalde industrieën hun focus constant verliezen doordat ze iedere keer met een nieuwe trend mee gaan en er als eerste bij willen zijn. Simpelweg om er na het investeren van tijd en geld achter te komen dat het hele idee na een jaar weer van het wereldtoneel is verdwenen. Je komt dan voor een moeilijke keuze te staan en moet misschien weer een nieuw aanknopingspunt zoeken.
Diezelfde tijd had je ook in een constant; minder spectaculair project kunnen steken dat enkele jaren was blijven groeien. Zodat jij een expert kunt worden en niet steeds jouw weg hoeft te vinden in een nieuw vakgebied / nieuwe industrie.
Een bedrijf moet bestaansrecht en lange termijn relevantie hebben, zodat jij tijd hebt om te bouwen en groeien. Het begrip Evergreen omschrijft perfect waar kansen liggen en voorkomt dat je op lange termijn tegen problemen aanloopt.
Voorbeelden van Evergreen keuzes en de invulling daarvan binnen jouw eigen bedrijf...
Een Evergreen Strategie voer je om risico te verlagen en logische keuzes te maken voor de toekomst. Je probeert simpelweg te zorgen dat je elke actie zo optimaal mogelijk doet met oog op lange termijn.
Voorbeelden van Evergreen keuzes zijn
- Durf vaardigheden te ontwikkelen zodat je jouw eigen internet marketing strategie kunt bepalen; dan kun jij jouw internet marketing zelf doen en focussen op een eigen bedrijf starten op basis van meerdere verdienmodellen!
- Kiezen voor Evergreen Producten; (geen Seizoensgebonden producten / Investeer niet in hypes)
- Richt op Evergreen doelgroepen die geholpen zijn met jouw producten en er ook budget voor hebben
- Verkies in de basis Pull Marketing (zoekmachine marketing en Youtube) boven Push Marketing (sociale media kanalen)
- Ga aan de slag met concurrentieanalyse zodat jij ingangen benut om zwakke plekken van concurrenten te benutten
- Investeer op organisch bereik zoals een grote kennisbank maken in de zoekmachine van Google of Bing i.p.v. korte termijn social media marketing en influencer marketing
- Bouw een online imperium dat gericht is op het beantwoorden van koopintentie van jouw doelgroep; in plaats van zoekintentie
- Maak jij alleen content? Of ga je ook aan de slag met de informatie uit online marketing tools die het mogelijk maken om data analyse toe te passen?
- Gebruik Sociale Media Kanalen alleen als extra aanjager voor het promoten van een blog of eigen Youtube video's
- Maak Evergreen Promotiematerialen; (pas op met data / pas op met het benoemen van nieuws / evenementen)
- Evergreen Content; (gebruik niet te veel meningen; persoonlijke conclusies; tijdsgebonden uitspraken zoals "vandaag")
- Evergreen Groeikansen; (is een partner waarin ik kan investeren op lange termijn waardevol?)
Evergreen Content is tijdloze content die altijd relevant blijft voor de lezer. Hierdoor kan deze op lange termijn gelezen blijven worden.
Hulpmiddelen om te kijken of jouw producten / diensten / content Strategie Evergreen (genoeg) is...
- Als ik vandaag dit artikel publiceer... Kan iemand er dan over een jaar ook nog iets mee?
- Durf jij lange termijn doelen te stellen en deze ook geduldig na te streven?
- Als ik vandaag deze webwinkel lanceer; is mijn product over een jaar nog relevant genoeg?
- Geef jij jezelf online genoeg bloot om tot een autoriteit in jouw vakgebied te groeien?
- Durf jij te netwerken met andere ondernemers? Of focus je alleen op jouw eigen wereld?
- Als ik vandaag over dit onderwerp praat, begrijpt iemand volgend jaar dan ook nog waar ik het over heb?
- Richt ik op een sneeuwbaleffect met content die hoger ranken in Google mogelijk maakt? Of verdwijnt alles direct naar de achtergrond?
- Kan ik makkelijk doorgroeien binnen deze industrie / niche / productcategorie of loop ik na verloop van tijd vast?
- Zijn er logische mogelijkheden om nieuwe dingen te gaan doen binnen de markt die ik bespeel?
Heel veel succes met jouw groeiproces! Heb jij vragen of opmerkingen over dit artikel? Laat dan gerust een reactie achter!
Hopelijk heb jij iets gehad aan dit artikel uit mijn Eigen Bedrijf Starten Ideeën Kennisbank! Je bevindt je momenteel in mijn Internet Marketing Strategie Categorie. Wil jij meer leren over belangrijke online marketing Begrippen en waardevolle online marketing tools? Bekijk dan mijn internet marketing unie kennismaterialen; mijn webshop en al mijn evergreen content zoals Internet Marketing voor Beginners!
Dan kun jij via persoonlijke ontwikkeling training aan de slag om zelf ook je resultaten te gaan verbeteren door te richten op meer autoriteit; meer organisch bereik; meer Web Verkeer; meer leads en meer omzet en winst! Voor jouw Side Hustle of een volwaardig eigen bedrijf!